برای خواندن نقد و بررسی بازی AC:Rogue به ادامه مطلب بروید


مشخصات عنوان:

نام عنوان: Assassins Creed:Rogue

سازنده: Ubisoft

ناشر: Ubisoft

سال انتشار: 2014

سبک: سوم شخص/اکشن/ماجراجویی

 

در چند سال گذشته سری Assassins Creed  توانست محبوبیت بسیاری را بین گیمران به دست آورد بخصوص قسمت اول این سری که انقلاب بزرگی در صنعت بازی سازی به وجود آورد به طوری که بیشتر بازی های امروز از سیستم مبارزات Assassins Creed  الهام میگیرند. با انتشار نسخه های بعدی این سری هر روز به محبوبیت آن اضافه میشد ولی Ubisoft  دیگر در این زمینه زیاده روی کرده و تصمیم به انتشار نسخه های جدید در هر سال میلادی گرفت که عواقب و پیامد های آن گریبان شرکت Ubisoft  است. دیگر برای عاشقان سری Assassins Creed  این نسخه های هیجان و حس و حال نسخه های اولیه را ندارد و دارای گیم پلی بسیار تکراری شده است. این اتفاق برای Call Of Duty نیز افتاد ولی شرکت سازنده آن با انتشار نسخه ای که کاملا جدید بود و کاملا با نسخه های قبلی خود فرق داشت مقداری از آن یکنواختی را کاهش داد.

اما آیا Assassins Creed: Rogue توانسته است این سری را احیا کند یا مانند AC: Unity و دیگر نسخه ها ما با داستانی کاملا تکراری رو به رو هستیم؟

داستان:

شخصیت اصلی داستان شای پتریک کورمک  (Shay Patrick Cormac) نام دارد و یک آساسین است ولی از نظر دیگر آساسین ها او فردی زیاده رو و کله شق است. شی با اتفاقات فراوانی که برایش رخ میدهد مدارکی از محل تکه های Eden  پیدا میکند و بالاخره او به شهر لیسبون در پرتغال رفته و وارد کلیسایی شده و Eden  را در زیر آن کلیسا پیدا میکند ولی هنگام برداشتن آن Eden  پودر میشود و زلزله بزرگی رخ میدهد. شی به سختی از آن مخمصه فرار کرده و خود را به کشتی اش میرساند. اما او را عامل کشته شدن آن همه انسان بیگناه و نابودی شهر میداند و به آساسین ها اعتراض میکند ولی آساسین ها توجه ای نمیکنند و شی تصمیم میگرد دیگر آساسین نباشد پس از دست آساسین ها فرار کرده و در حین فرار زخمی میشود و به دریا میافتد. او بعد از به هوش آمدن خود را در خانه ی پیرمرد و پیرزنی که قبلا پسر آن ها یک تمپلار بود و حالا کشته شده بود میبیند و بعد از آن همه اتفاق شی با بزرگان تمپلار آشنا شده و تصمیم میگرد به آن ها بپیوندد.

 

گیم پلی:

در مورد گیم پلی این نسخه میتوان گفت که کاملا تکراری است و تنها تعدادی حرکت و سلاح جدید اضافه شده است. سیستم مبارزات هیچ فرقی با گذشته نکرده و فقط 2 حرکت جدید اضافه شده است. در مورد سلاح ها هم که سلاح مخصوص آساسین ها و سلاح های سر دیگر مثله شمشیر و خنجر به همراه یک کلت دستی وجود دارد و فقط یک نوع سلاح گرم جدید به بازی اضافه شده است که توانایی شلیک یک نوع نارنجک را دارد.


آب و هوای بازی 3 نوع مختلف دارد. بعضی مناطق قطبی و سرد ، بعضی مناطق سر سبز و هوای بارانی. دردریا چیز جدیدی وجود ندارد و فقط کوه های یخی و یخ های  معلق در آب در این نسخه وجود دارد. شهر های بازی نیز هیچ فرقی ندارند و اگر به شهر نیویورک توجه کنید واقعا خواهید فهمید هیچ نکته جدید ندارد. بیشتر داستان بازی در دریا و بر روی عرشه کشتی روی میدهد و مبارزات دریایی هم مانند نسخه Black Flag  این سری است که مقداری تغییر کوچک در آن وجود دارد برای مثال یک نوع سلاح است که در بشکه هایی مقداری قیر وجود دارد و سربازان آن را روی آب ریخته و آن را آتش میزنند تا از پیشروی کشتی دشمنان جلوگیری کند. نام کشتی شما موریگان است که با به دست آوردن پول میتوانید قدرت آن را افزایش دهید.



شخصیت های Assassins Creed: Rogue  اصلا جذاب نیستند و شما اصلا آن ها را دوست نخواهید داشت بخصوص شی که فقط داستان بازی شما را مجبور به دوست داشتن او میکند و شی به هیچ وجه جذابیت ازیو اودیتوره را ندارد.

در مورد شکار حیوانات نیز باید گفت که مقدار حیوانات خشکی و دریایی افزایش یافته و تنوع آن ها بسیار زیاد و عالی است.

 

 

موسیقی و صدا گذاری:

باید گفت که موسیقی بازی Assassins Creed: Rogue بسیاز جذاب است و بسیار خوب طراحی شده است و میتوان آن را نقطه مثبت AC: Rogue دانست ولی مقداری شباهت به نسخه های قبلی دارد. اشکال این نسخه که بسیار من را آزار داد صداگذاری بی روح و حس شخصیت ها است. اصلا شما احساسات شخصیت ها را از طریق طدای آن ها حس نخواهید کرد.

در آخر به نظر من Assassins Creed: Rogue  چیزی جز نسخه پیشرفته AC: Black Flag  نیست و همه چیز آن تکراری است. اگر میخواهید از این بازی لذت ببرید باید آن را به شکل یک عنوان مستقل ببینید. واقغا که دیگر سری Assassins Creed هیجان گذشته خود را ندارد!

 

نویسنده: محمد اروجی