برای خواندن نقد و بررسی بازی Battlefield Hardline  به ادامه مطلب بروید...


مشخصات عنوان:

نام عنوان: Battlefield Hardline

سازنده:  EA GAMES

ناشر:  EA GAMES   

پلتفرم: Pc  و Ps3  و Ps4  و Xbox 360 و Xbox One

سبک:  اکشن / اول شخص شوتر


سری Battlefield نامی اشنا بین تمام گیمران است . بازی اول شخص شوتر که با نمایش های خیره کننده خود ، نظر بسیاری از منتقدان را جذب کرد.

سریBattlefield همیشه  مانند بازی COD به جنگ بین کشور ها  میپرداخت ولی در عنوان جدید این بازی به نام Battlefield Hardline  سازندگان تغییر بسیار بزرگی را در گیم پلی و داستان بازی ایجاد کرده اند. در این نسخه شما به جای جنگ با دیگر کشور ها با درگیری های پلیس و دزدان در شهر روبرو میشوید که این تغییر میتواند تجربه جدیدی برای گیمران باشد. اما آیا این نسخه از بازی محبوب Battlefield  توانسته است که مانند نسخه پیشین خود با عملکردی عالی ظاهر شود؟

البته این را باید گفت که این نسخه فرغی بازی است و سازندگان خواسته اند وقفه ای  که تا انتشار نسخه اصلی بازی یعنی Battlefield 5  مانده است را با این بازی پر کنند.

 

شما در این بازی نقش پلیسی در شهر میامی به نام Nick Mendoza  را دارید. از لحاظ خانوادگی Nick  وضع درست و حسابی ندارد و خانواده او از هم پاشیده است و وی فردی وفادار به قانون و دوستانش است.

وظیفه ی شما در این بازی دستگیری خلافکاران  و باند های مواد مخدر است که در این بین با زنی به نام Stoddard همکار میشوید و با او به دستگیری افراد مجرم میپردازید. بازی کلا 10 اپیزود دارد که در هر اپیزود اتفاقات مختلفی برای شما رخ میدهد.

 


گیم پلی این نسخه به طور کامل نسبت به نسخه های قبلی دچار تغییر شده است. این عنوان واقعا به شما احساس یک پلیس واقعی را میدهد و سازندگان راه های زیاد و مختلفی را در هنگام برخورد با خلافکاران برای شما مهیا کرده اند برای مثال میتوانید نشان پلیس خود را به دزد های نشان داده و بعد با خلع سلاح ، آن ها را دستگیر کنید یا می توانید به صورت مخفیانه از پشت به دشمن نزدیک شده و او را از پای در بیاورید و یا میتوانید دل را به دریا زده و با اسلحه خود به خلافکاران حمله کرده و آن هارا نابود کنید.

در بازی 15 درجه پلیسی  وجود دارد که با افزایش این عدد می توانید اسلحه و امکانات نظامی بیشتری را  باز کنید .

در بازی یک دستگاه اسکنر همیشه همراه شماست با این دستگاه میتوانید چهره مجرمین و زنگ خطر ها را شناسایی کنید.همچنین از این دستگاه می توانید سرنخ های مختلف را در محیط شناسایی کرده و برای مجرمین مختلف پرونده باز کرده و آن ها را به زندان بیندازید.

از لحاظ تنوع اسلحه هم باید گفت که این نسخه در سطح خوبی قرار دارد اما به طور کلی این بازی بعد از مدتی میتوانید برای شما تکراری شود و این نسخه اصلا حس و حال نسخه های قبلی را در گیمر ایجاد نمی کند.



در این بازی شما میتوانید مانند نسخه های قبل نیز سوار وسایل نقلیه شوید و به تعقیب و گریز خلافکاران بپردازید و حتی به این بخش بیشتر توجه شده است که حس  عناوین و بازی های ماشین سواری به شما دست خواهد داد.



از لحاظ گرافیکی بازی Battlefield Hardline  تفاوت چندانی نسبت به عناوین پیشین خود ندارد . چهره شخصیت های بازی نیز بسیار طبیعی طراحی شده اند و بسیار واقعی جلوه میکند ولی گرافیگ Battlefield Hardline  نسبت به بازی های نسل هشتم و استاندار های آن زیاد به چشم نمیاید.

بخش چند نفره و آنلاین این بازی بسیار عالی ساخته شده است و دارای مود های مختلفی است از جمله این مود ها میتوان به Heist , Blood Money , Crosshair ,  Rescue  و Team Deathmatch  اشاره کرد.

شما در بخش چند نفره باید کلاس خود را از بین Operator،Mechanic،Enforcer،Professional انتخاب کنید . بستگی به نوع کلاسی که انتخاب می کنید اسلحه و امکانات خاصی در اختیار شما قرار میگیرد. در این نسخه هم مانند گذشته برای این که در بخش چند نفره پیشرفت کنید باید Rank خود را افزایش دهید،بازی به طور کلی 150 تا Rank دارد. نقشه های مولتی پلیر نیز بسیار عالی هستند و شما را سرگرم خود خواهند کرد.


در مورد موسیقی بازی Battlefield Hardline هم باید گفت که همیشه در این زمینه خوب بوده است ولی مقداری کم کاری در این بخش وجود دارد که هیجان بازی را کمی کاهش میدهد. اما صدای اسلحه ها بسیار واقعی طراحی شده است و هنگام شلیک صدای آن در شهر پخش میشود که واقعا خوب است و صدای شخصیت ها هم به شما حس تماشای یک فیلم سینمایی را میدهد.

 

در آخر میتوان گفت که این نسخه اصلا شبیه به سری Battlefield  نیست و بهتر است این عنوان را به چشم یک بازی جدید و مستقل نگاه کنید. داستان بخش یک نفره نیز شما را تا حدودی سرگرم خود خواهد کرد ولی بخش چند نفره و آنلاین این نسخه بسیار هیجان انگیز تر است و حس . حال بهتری به شما خواهد داد

اما  این بازی یک نسخه فرعی است و تا زمان انتشار نسخه اصلی از این بازی لذت ببرید.

نمره های این بازی در سایت های:

IGN: 8 از 10

GameSpot: 7 از 10

Metacritic: 3.5 از 5

نمره وبلاگ به این بازی: 7 از 10


نویسنده: محمد اروجی